Saturday, February 24, 2007

Manualul Imblinzitorului de Cafele (IV)


Imblinzitorul de Cafele se duce la fereastra.
„Cine cistiga? Cine pierde?“, se intreaba, la modul vesperal, Imblinzitorul.

Fereastra e un dincolo cu buzunare roz.
Rozul e un vrajitor cu piept de cactus, asta stie sa traiasca.
A trai este un pas mic pentru omenire, dar mare pentru om.

„Ce mai e si omul in aceasta dimineata?“,
se intreaba, la modul pascalian, Imblinzitorul.
„Omul e trasura tuturor lucrurilor. Ba nu, omul e o trasura ginditoare“,
ii raspunde Imblinzitorul, din oglinda.

Oglinda este o femeie luminoasa.
Lumina e preoteasa lui Peste Imparat.
Imparatul face cumparaturi de la supermarket, in fiecare duminica.
Duminica este a 33-a zi a saptaminii.

„Poate ca astazi, mai mult ca oricind, sint intraductibil, dar n-am ce-mi face!“

Facerea e o tacere abia iesita din fabrica.
Fabricile de taceri functioneaza in clandestinitate.
Clandestinitatea este destinul clanului von Kaffé.
Von Kaffé este numele adevarat al Imblinzitorului de Cafele.

Cafeaua este un foarte bun pictor.
A desena e o crima. O crima cu trei miini inspumate.
Crimele cu trei miini inspumate nu vorbesc portugheza.
Limba portugheza nu exista. Insa portughezi, da, exista.

Portughezul este un burghez care locuieste in porturi populare.
I se mai spune si portburghezul.
Portburgheza exista, ea se vorbeste cu gura inchisa.

O gura inchisa poate ascunde multe lucruri.
„Si daca as deschide gura chiar acum, ce-as putea pierde?“,
se intreaba, la modul olmudic, Imblinzitorul.
„Inocenta, nene!“, ii raspunde patul.

Inocenta locuieste in bulele de aer
care se ridica la suprafata de-ndata ce timpul (din ibric) incepe sa fiarba.
Inocenta, in realitate, e un abur burlesc.

Aburul este mormintul primei litere a alfabetului spasmodic.

„Abur burlesc? Exista asa ceva sau n-am auzit eu bine?“,
se intreaba, la modul ondulactic, Imblinzitorul.
„Poate ca ar fi timpul sa dezgrop aburul nobil din nisipul lui Sisif.“

Nisipul, contrar a ceea ce se crede, este viitorul anterior al stincii.

No comments: